Şanzıman arızaları erken fark edilmez ise çok ciddi tamir maliyetleri çıkarabilir.
Şanzıman yani vites kutusu aracın gerekli aksamlarından alınan enerjiyi araç tekerleklerine ileten ve aracın tekerleklerinin hareket etmesini sağlayan düzenektir. Şanzıman araç için sadece motordan aldığı enerjiyi direkt tekerlere iletme görevini yerine getirmez öncelikle gereken enerjiyi motordan bünyesine alır ve daha sonra araç için gerekli olan enerjiyi aktarır. Bunun yanı sıra şanzıman araç hızının sabit olmasını sağlar, torkun ayarı geri vites durumunda aracın geri gitmesini ve aracın tekrar çalıştırmamıza ve yakıt tasarrufu yapma gibi birçok işlevi de bulunmaktadır.
Şanzımanlar manuel şanzıman yarı otomatik şanzıman ve tam otomatik şanzıman olmak üzere üç çeşit şanzıman vardır.
Manuel şanzıman günümüzde kullanılan en yaygın şanzıman türüdür. manuel şanzımanda aracı kullanan kişi vites değişikliklerini kendisi yapar ve debriyaj ise diğer şanzıman türlerine oranla daha fazla kullanılır. Bunun sebebi ise elle değiştirilen vites öncesi motordan tekerlere iletilen gücün debriyaj aracılığı ile kesilmesi gerekmektedir. Daha sonrasında ise değiştirilen vites sonrasında gerekli gücü motordan alan şanzıman tekerlere ileterek aracın yeni ayarlanan güçte ilerlemesini sağlar.
Yarı otomatik şanzımanın diğer adı DSG olarak da bilinir. Yarı otomatik şanzımanlar ilk olarak yarış araçları için üretilmeye başlanmıştır. Ancak yarı otomatik şanzımanlı araçların normal araçlara oranla daha güçlü performansa sahip olmaları bu tür şanzımanlı araçların normal yaşamda kullanılan araçlara da entegre edilmesinde önemli rol almıştır. Yarı otomatik şanzımanlı araçlarda iki adet krank mili mevcuttur bunlardan ilki aracın 1-3 ve 5 numaralı viteslerinin etkinliğinde kullanılırken diğeri ise aracın 2-4 ve 6 viteslere geçişinde kullanılır.
Tam otomatik şanzımanlar araçtaki vites değişimini kendiliğinden aracın ihtiyaç duyduğu güce göre ayarlayan şanzıman türüdür. Araç vites değişimine müsait olunca şanzıman ile tork konvektörü aracın vites değiştirme işlemini gerçekleştirirler. Tam otomatik şanzımanlar kullanım kolaylığı nedeniyle genellikle bayanlar tarafından sıkça tercih edilen bir türdür ancak erken arızalanmaları ve onarım maliyetlerinin yüksek olması tam otomatik şanzımanlı araçların tercih edilme oranlarının hızla düşmesine neden olmaktadır.
Arızalara geçmeden önce arıza belirtilerine değinmekte fayda var, arıza belirtileri vitese geçişte zorlanma, vites geçişlerinde sürtünme sesleri, kavramada zorlanma gibi farklı şekillerde kendini gösterebilir. Eğer aracınızı sıfır aldıysanız ve bir süre sonra bu belirtiler ortaya çıkmışsa mutlaka bir servise götürüp baktırın problem şanzımana daha fazla zarar vermeden çözülürse size maliyeti çok daha düşük olacaktır. Eğer aracı ikinci el satın aldıysanız öncesinde mutlaka şanzımanını kontrol ettirin. Şanzıman arızaları sürüş sırasında gözden kaçabilir ve sonrasında çok ciddi zararlara yol açabilir. Bir sebepten dolayı şanzımandan şüpheleniyorsanız mutlaka kontrol ettirip sorun daha fazla büyümeden tamir ettirin.
İstanbul Bağcılar Mahmutbey de bulunan Zencar oto serviste şanzıman arızaları ve onarımlarında her türlü hizmet uygun fiyat müşteri memnuniyeti garantisiyle sunulmaktadır. Aracınızda şanzıman arızası varsa mutlaka servise gelerek ya da telefonla iletişime geçerek ustalarımızla konuşup bilgi alın. Eğer doğru yerden hizmet alırsanız tamir edilebilecek şanzıman arızası yanlış yerde çok daha yüksek fiyatlarda orjinal parça ile değiştirilebilir.
www.zencar.com.tr
3 YORUM
Serkan
2020-05-01 09:55:38Birsel şengur
2020-07-06 21:19:01Birsel şengur
2020-07-06 21:19:31